Maskerad - isdrottning

Fick en fråga om hur man skulle klä sig om man ville vara en isdrottning på en maskerad, så jag tänkte att jag skulle beskriva lite förslag som jag tycker är bra om man vill bli "isig" ;)

För det första, så skulle jag sminka mig med vit mascara och ljusrosa, isblåa ögonskuggor. Just för att få den där kalla känslan. Sen skulle jag ta extra ljust puder, med en lätt ljusrosa rouge, för frusna kinder. På ögonbrynen tog jag faktiskt den vita mascaran och smetade på lite. Det gjorde att ögonbrynen såg frostiga ut.
På läpparna använder jag sen genomskinlig eller lite vit läppglans. Om man vill så kan man doppa läpparna i socker, för att det ska se riktigt häftigt ut. Men det är ju inte säkert att det håller hela kvällen, och man kanske inte vill gå runt med en sockerskål i fickan, haha. Så det funkar jätte bra med endast läppglansen, eller så kan man lyxa till det med lite löst vitt/silvrigt glitter på läpparna, istället för sockret. Jag använde dock socker när jag gjorde en plåtning som "isdrottning":




När man ska välja kläder sen, så kan jag tycka att oftast, i alla fall i filmer, så brukar ju isdrottningar ha långa vita klänningar, eller ja, vita klänningar över huvud taget. Ta till exempel Narnia. Nu är ju hon i och för sig en häxa i denna film, men hon är nog en isdrottning-häxa enligt mig ;)



På bilden har hon som sagt en vit klänning. Det lilla extra som man ska ha för att fullända looken, tycker jag verkligen är pälsen som hon har. Även jag har en päls på min modellbild, och det gör verkligen en skillnad för helheten. Om du nu ändå ska gå all-in på maskerad utstyrseln så kan du ju också lägga till vita långa handskar, och sen vit/silver spray i håret :)

Hoppas ni fick lite idéer. Det här är bara min syn på hur jag skulle klä upp mig om jag var en isdrottning, man kan ju självklart spåra och hitta på hur mycket som helst. Men detta blir nog enkelt och vackert!



Nu ska jag kolla Vampire Diaries. DÖR på Damon i serien. Så ska sukta lite efter han nu på TVn, och göra min kära svartsjuk, hähäähh ;) nejdå. Men nytt avsnitt juu!

Ha det bra, hejsvejs.





Kommentarer
Postat av: Milla

Hej igen, tack så jättemycket, ska definitivt använda mig av vit mascara och socker :)

2011-02-02 @ 11:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0