Cheesecake och hälsobröd.

Idag, fredag, tänkte jag bara vara hemma och mysa. Ska storstäda lite, så det är snyggt när tjejerna kommer. Sen ska jag baka bröd och cheesecake. Cheesecaken ska vi ha som efterrätt imorgon. Det är ju så otroligt gottttt!
Ett recept som mamma brukar göra, är den godaste cheesecaken som jag ätit i alla fall. Så tänkte dela med mig av det här :)

Cheesecake á la Mama:

Du behöver:

4 äggulor
4 äggvitor
2 dl socker
1 philadelphia ost (200g)
3 dl grädde

1 paket digestivekex

Gör såhär:
Vispa äggulorna och sockret pösigt. Vispa sedan ner philadephia osten i blandningen. Vispa ihop grädde och äggvitor för att sedan blanda ner det i resten av smeten. Tillsätt eventuellt lite vaniljsocker. Smula sönder digestivekexen och häll hälften i botten på formen. Häll över smeten. Häll sedan resten av digestivekexen uppepå smeten. Ställ in i frysen i minst 6 timmar. Sedan är det bara att severa :)




Om man vill kan man blanda i olika smaker i kakan också. Jag tänkte, tills imorgon blanda i mariane godisar. Krossa dem och strö i smeten. (Victorias idé ;)



Nu ska jag ner på stan.


TJO.


No minds.
FridaLee


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0