We are the world.

Jag älskar Michael Jackson, och jag kan fortfarande inte fatta att han gått bort.
Han var verkligen King of Pop, och allt han någonsin skrivit har haft betydelse för hela världen.
Han är en av mina favoritartister och kommer alltid att vara. Jag undrar om någon någonsin kommer kunna mäta sig med honom, när det gäller musik, röst, och framträdanden.

När han och Lionel Richie skrev: We are the world, förstod nog människor hur mycket han gett genom musiken.

Nu har nya artister gjort en ny version av We are the world och Lionel Richie har hjölpt dem att skapa den.
De sjunger för Haiti och bidrar med massor av pengar för att hjälpa de drabbade.
De hyllar också Michael Jackson genom att lägga in hans röst i låten.

Här får ni lyssna på videon:

Jag tycker själv att det är en bra version. Den slår verkligen inte inte den gamla versionen, men den är samtidigt någonting nytt och fräscht, som vi alla kan relatera till idag, med många bra artister.








Forever in our hearts, Michael Jackson.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0