Måste dissa melodifestivalen, igen...

ÄR DET VERKLIGEN DET HÄR SVENSKA FOLKET KALLAR MUSIK???!
Alltså, jag bara undrar. "hiiippare, hooppare, yeeeah", "uuunderbar - tralallaala med typ östen och resten stukets: ååh maria, lala... Sen försöker man vinna svenska folkets "hjärta" genom att sälja sex?! sista låten var så extremt töntig och överdriven. Någon fick en idé och ba; "Jag veeeet: Vi gör en skitdålig låt, men låter en tjej sjunga den i sexiga korsettunderkläder och läder, så vinner vi säkert"... ehm NEJ!



Erik Saade - En ny girliemagnet. Hyfsat bra låt.
Andreas Johnson - kör samma vift med armarna som i alla andra låtar. Sjunger dock väldans bra!
Programledarna - Trevliga och bra. Plus, dem klarar sig bättre utan Dolph som står och mumlar.

Förutom de lilla glimtar som finns IBLAND i melodifestivalen, observera ibland!
Så är det faktiskt inget annat än ett dåligt musikprogram med desperata skrivna låtar och fjantiga inslag.
Sorry igen.

Vet att många ääälskar melodifestivalen. Och man får ju tycka precis hur man vill...
Men jag ser inte varför? Det ringer verkligen inga klockor alls för mig, om hur programmet någonsin skulle kunna vara ett bra tv-program. Haha. Tyvärr. Det skulle i så fall vara om låtarna var bra och seriösa. Meeen det är dem ju aldrig så...


Usch & Fy.
Nej, nu ska jag lyssna på musik på iTunes istället. Så kanske man kan smälta tjutet i mina öron från de hemska toner som hörts ikväll. Om ni inte har iTunes, så tar länken nedanför er till deras hemsida. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0